Cat de mult cantareste o rutina corecta de ingrijire a tenului?

Ma uitam seara trecuta in oglinda si studiam serios conditia tenului meu.

Inca nu imi vine sa cred ca s-a imbunatatit vizibil, fara sa fac vreun efort special sau vreo gaura in buget. Doar putina vointa si informare.

Tenul meu este mixt, cu tendinte acneice, cu porii largiti, uneori atat de capricios incat nici eu nu mai stiu cu ce sa il tratez.

Desi intotdeauna am avut grija de el cum am putut eu  mai bine, urmand o rutina corecta de ingrijire (curatare,hidratare), tot timpul aveam fata plina de monstruleti, semne si pete lasate de acestia, pori imensi. Un dezastru… pur si simplu imi uram tenul cu indarjire.

Rutina mi-am pastrat-o in continuare: demachiere, tonifiere si hidratare. Cu mici adaugiri!

Saptamanal curatare in profunzime – gomage – si masca.

Am invatat sa imi tin mainile departe de fata mea, oricat de curate as considera ca sunt. Incerc sa ma obisnuiesc sa imi invalui degetelele in servetel ori de cat ori e nevoie sa ma ating pe fata.

Evit sa mai zgandar monstruletii care se ivesc ocazional, ii las se isi faca de cap si se pare ca se trec mult mai repede si mai frumos in acest fel. Si toate acestea adunate au rezultat un ten vizibil mai frumos.

Am cam scapat si de petele postacneice si parca nici porii nu mai sunt atat de mari.

Reteta e simpla. Va pot enumera pasii insa nu exista ingrediente stricte. Fiecare trebuie sa isi gaseasca propria reteta de frumusete si sa o aplice🙂

DSC06779

Rutina mea de ingrijire arata cam asa in momentul de fata:

Dimineata

– curatare cu produs solubil in apa, destinat tenului mixt, insa am intotdeauna grija sa nu imi usuce tenul, pentru ca astfel productia de sebuum creste si nu am nevoie de asa ceva.

-lotiunea tonica imi da sentimentul ca tenul meu este perfect curat, asa ca nu sar niciodata peste. De obicei aleg variante matifiante.

-Crema pentru ochi si o crema usoara, matifianta, pentru zi.

-Machiaj cu SPF musai, daca produsul pentru hidratare nu contine!

In momentul de fata folosesc crema antiimperfectiuni de la Gerovital Plant, pe care de altfel o consider vinovata de disparitia petelor de pe fata mea, motiv pentru care folosesc fond de ten cu protectie solara.

Seara:

-jos cu tencuiala cu ajutorul unui lapte demachiant sau micelara si un bifazic pentru ochi. Nu ma chinui si nu agresez tenul pentru ca urmeaza un cleanser bland, apoi lotiune tonica. Ati putea spune ca sunt deja prea multe produse de curatare si tenul este agresat, insa mie imi merge de minune cu formula asta, asa ca nu renunt😛

-Hidratare din nou; seara folosesc o crema putin mai hidratanta decat cea de dimineata. Obisnuiesc sa aleg una pentru ten normal sau sensibil. De ce? Pentru ca altfel mi se usuca prea tare fata, in afara zonei T bineinteles, iar noaptea este un moment bun pentru regenerare. Crema pentru ochi nu lipseste nici ea. Uneori folosesc si ser-uri.

Pe la mijlocul saptamanii folosesc un gomage/ scrub pentru a imi curata fara in profunzime iar in week-end masca. Am mai multe, le alternez in functie de stare, insa toate sunt destinate tenului mixt/cu imperfectiuni.

Un alt aspect important il reprezinta ustensilele de machiaj. Da, nu mai folosesc degetele de ceva timp pentru aplicarea fondului de ten! Imi spal pensula cu care aplic fondul de ten  in fiecare zi, negresit (sau folosesc una curata). Recunosc, cea pentru pudra mai scapa si 2-3 zile nespalata.

DSC06777

Gandindu-ma la cat de mult a evouluat tenul meu in ultimul an de zile, realizez ca as fi putut face mult mai multe pentru mine mult mai devreme. Si nu lipsa de interes a generat acest aspect, ci mai degraba lispa de informare. Informarea corecta!!! Totul raportat la nevoile mele.

Inca nu sunt perfect multumita, intotdeauna se poate mai bine. Dar progresez! Monstruleti inca mai apar, mai ales in acea perioada a lunii, insa sunt mici si putini si se trec repede. De ceva timp mi-au aparut cateva puncte albe si incerc sa imi dau seama ce e cu ele. Sper sa reusesc sa scap cat de curand si de ele.

Asa ca, in concluzie, nu pot sa nu ma intreb „Cat de mult cantareste o rutina corecta si adaptata nevoilor tale pentru a avea un ten impecabil?”

Mult, e clar, si nu sunt eu cea care a descoperit roata! Insa, trebuie sa recunosc, la baza acesteia trebuie sa stea informarea, corecta, nu dupa ureche. Si atentie sporita! Eu asa am reusit sa imi imbunatatesc conditia tenului meu fara sa cheltuiesc sume exorbitante pe produse de ingrijire.

Voi cum aveti grija de tenul vostru?

11 gânduri despre “Cat de mult cantareste o rutina corecta de ingrijire a tenului?

  1. Felicitari pentru rezultate!
    In mare parte urmez acelasi ritual, dar folosesc si produse naturale (gen zat de cafea pentru exfoliere, masca cu galbenus de ou si ulei de masline pt hidratare etc.).
    Sunt cam necajita ca am o problema cu crema pentru ochi, ceva nu le place, tot lacrimez, chiar si a doua zi daca ma dau seara. Ti-as fi recunoscatoare daca ai putea sa-mi recomanzi tu vreun produs bun din experienta ta.🙂

    • Multumesc! Am folosit si eu multa vreme mastile cu argila si zatul de cafea insa m-am cam lenevit si m-am saturat sa murdaresc baia de fiecare data, asa ca am apelat la cele gata facute.
      Eu nu am avut niciodata probleme cu lacrimatul din cauza cremei de ochi. Problema mea se rezuma la hidratare. Insa ti-as recomanda cremele fara parfum sau alcool in compozitie.Poate si dermatocosmeticele ar fi o varianta buna, insa sunt mai scumpe.
      Multe fete au laudat uleiul de migdale dulci folosit pentru zona ochilor, sau chiar pe cel de samburi de struguri. Pe langa hidratarea oferita acestea lupta si cu semnele de oboseala si cearcanele.
      Sper sa reusesti sa gasesti solutia potrivita pentru tine si sa o impartasesti si cu noi. Sigur mai sunt persoane in situatia aceasta si ar fi bine sa existe variante.

  2. Vezi ca ai scris ten moxt, sa nu ramana eticheta asa😉
    Nu e usor, dar nici foarte greu odata ce ne dam seama cum si la ce reactioneaza tenul nostru, insa sunt cazuri cand am grija la ce mananc si totusi am suprize neplacute de la dezechilibrul hormonal.

    • :)) multumesc de atentionare!
      Intr-adevar, atentia la necesitatile tenului nostru duce la perfectionarea lui. Alimentatia este extrem de importanta, la fel si hidratarea optima. Insa, de cele mai multe ori am impresia ca tenul meu efectiv protesteaza atunci cand am grija de alimentatia mea.Eu obisnuies primavara sa fac o cura de dezintoxicare blanda, in ideea in care nu iau suplimente destinate acestui procedeu, incerc doar sa mananc mai multe legume crude, fructe, fara prajeli sau chiar fara mancare preparata termic. Stiu ca organismul ” se curata” in perioada aceea, sau cel putin asa am impresia insa nu ma incanta deloc.
      Cu dezechilibrele hormonale nu ma mai lupt de mult timp. La mine nu au avut efect absolut nici un tratament urmat, nici un sfat al medicului. Am invatat sa accept asta si incerc intotdeauna sa imi ajut organismul cum pot.

  3. Sună bine și justificat tot ceea ce ai scris. Felicitări!
    Eu încerc să fiu atentă cu partea de curățenie a feței, dar nu depun niciun efort pe partea de tratamente. Recunosc că nu am probleme ieșite din comun și să zicem că am și o genă bună la acest capitol.

  4. Cam aceiasi pasi ii urmez si eu, dar sar peste lotiunea tonica. Pur si simplu n-am tragere de inima sa folosesc, nu cred in rezultatele ei. Eu am in mare parte un ten normal, zona problematica fiind nasul – piele grasa, cu puncte negre😦

Lasă un răspuns

