Povestea ceaiului si un mic premiu

Zilele astea am racit ingrozitor si, cum nu prea sunt o fana a medicamentelor, ceaiul imi este cel mai bun prieten. Se pare ca acum a devenit si motiv de inspiratie si m-am gandit sa scriu o serie de articole dedicate povestilor, traditiilor si legendelor legate de ceai.

Si pentru ca nu poti citi despre ceai decat in compania unei cesti cu ceai, voi oferi cu draga inima un cadou ( diverse sortimente de ceai din colectia mea) celui ce ne va povesti din experientele sale legate de acest subiect.

Dar, sa incepem cu inceputul🙂

Primele povesti despre ceai dateaza de mai bine de 5000 de ani, din vremea imparatului chinez Shen Nung. Se spune ca acesta cerea intotdeauna ca apa sa ii fie fiarta inainte de a o bea. Intr-o zi, calatorind, a poposit cu suita sa intr-o padure. Conform obiceiului sau, si aici apa a fost pusa la fiert inainte de a i se oferi. In timpul fierberii, in apa au cazut cateva frunze uscate dintr-un arbust. Imparatul curios a gustat fiertura obtinuta si s-a declarat multumit de gust.

Ceaiul a fost multa vreme consumat de calugarii budisti, fiind extrem de cunoscut in China si Japonia. Europenii au cunoscut ceaiul de abia in 1610 cand a fost adus aici de comerciantii olandezi.

Numele ceaiului, folosit pana azi, provine din pronuntia cuvantului T’E apartinand dialectului Amoy din insula Java.  Denumirea cantoniana CHA a fost preluata de portughezi, care au pastrat-o si raspandit-o printre popoarele latine.

In zilele noastre, ceaiul este cea mai accesibila bautura. El a suferit multe modificari, astazi aceasta bautura fiind obtinut dintr-o multitudine de plante si fructe. Ceaiul la plic si ice tea-ul este o inventie a omului modern, de asemenea. Insa ceaiul adevarat ramane cel obtinut din planta de ceai Camelia Synnesis, din care se obtine ceaiul verde, negru si alb.

Tot odata, fiecare popor si-a dezvoltat diverse traditii legate de ceai, de prepararea acestuia, de consumarea lui sau de plantele din care s-a obtinut.

Voi vorbi, pe rand in articole viitoare despre cele mai importante si cunoscute traditii legate de ceremonia ceaiului in lume.

Si pentru ca la inceput vorbeam despre un premiu, mi-ar face mare placere sa imi povestiti, intr-un comentariu lasat la oricare dintre articolele legate de povestea ceaiului, incepand cu data de astazi, pana pe 24 iunie, obiceiurile voastre legate de consumarea ceaiului, preferinte sau pur si simplu, cum ati ajuns sa faceti o pasiune pentru aceasta bautura.( sau nu :)). De asemenea, un share pe orice platforma de socializare ar fi binevenit.

Voi premia comentariul cel mai original.
Premiul arata asa:

Sunt diverse sortimente de ceai Teekane, Greenfield, Plafar, Java Princess, Sir Edward Tea si cateva plicuri cu ceai vrac care nu apar in poza ( catina, fructe de padure, coacaze negre).

Sper ca v-am trezit interesul si voi avea cui sa trimit premiul🙂

2 gânduri despre “Povestea ceaiului si un mic premiu

  1. Buna ,
    Cand eram mica uram ceaiul si il „serveam” doar obligata de parinti , acum am vazut pe pielea mea (cum se spune ) ce benefic este . Am inceput cu clasicul ceai de tei pentru raceala ,care este extraordinar , ceaiul de musetel (ramane prferatul meu) , ceaiul de soc , etc , pana la ceai verde , ceai alb . Nu trece o zi fara sa beau cel putin 2 cani de ceai .

  2. Buna,premiul e pe gustul meu ,nu refuz niciodata o cana de ceai ,si cu pliculetele din poza imi fac cateva cani.Cand eram mica nici eu nu suportam ceaiul,insa cand am avut ceva probleme de sanatate si a trebuit sa beau 2 litri de ceai pe stomacul gol ,mi-a intrat in sange:)Imi plac toate felurile de ceaiuri,verde,negru,fructe de padure,portocale,mango ,chiar si cele digestive am inceput sa le agreez chiar daca au un gust amar fac bine la stomac.Ceaiul aproape ca a inlocuit apa,cred ca beau mai multe ceaiuri decat apa.Cele de fructe sunt preferatele mele,au o aroma deosebita si imi aduc zambetul pe buze si o senzatie de relaxare,un adevarat rasfat pentru mine.O cana de ceai si o carta bune e reteta perfecta pentru un moment de relaxare.

Lasă un răspuns

